نوشته شده توسط : شرکت تجارت طلایی عمان

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت : گرگان بهشت ایران زمین است. سرزمینی به رنگ بهشت که قدمت دیرینه در دل تاریخ دارد. جاذبه های بی نظیر آن توجه هر گردشگر را به خود جلب می کند.

به یقین می توانم بگویم که گرگان یکی از بهترین و زیباترین شهرها می باشد که درحصار دامان طبیعت است. سفر به این شهر شما را مبهوت دنیای پیرامون خود می کند. شهر گرگان یکی از معدود شهرهایی است که شما می توانید درآن گذرتاریخ و طبیعت را با هم ببینید. سرسبزی درختان با شکوه و کهن سال درکنار قدمت دیرینه تاریخ .

زیبایی های گرگان به قدری زیاد و بی نظیر است که نمی توان در یک مقاله تمامی آنها را بازگو نمود. دراین مقاله ما فقط سعی نموده ایم که بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری گرگان را معرفی کنیم.

معروف ترین پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر به شمار می رود. این پارک جنگلی مانند حصاری شهر گرگان را در آغوش گرقته است. دارای درخت های سر به فلک کشیده شهره شهر است.

ناهارخوران یکی از بهترین تفریگاه های شهر گرگان می باشد.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

دیدنی های ناهارخوران

شهر بازی , آبشار مصنوعی ناهارخوران , سایت ورزشی , نمایشگاه , پارک جنگلی  

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

پارک جنگلی النگدره نمایی از چهار فصل طبیعت

پارک جنگلی النگدره یکی از زیباترین پارک هی تفریحی می باشد که اغلب برا یپیاده روی و گردش های دورهمی سری به این پارک می زنند. این پارک درنزدیکی ناهارخوران است. اگر می خواهید زیبایی پاییز را با تمام وجود حس کنید از رفتن به این پارک غافل نشوید.

دیدنی های النگدره

پل چوبی طبیعت که بسیار زیبا و مناسب برای پیاده روی که نام آن جاده سلامت است.

دوچرخه سواری , ماشین های گردشی برای تفریح در پارک

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

دریاچه توشن تفسیر رقص درختان درزلالی آب

این آب بندان واقع در روستای توشن میباشد که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است. با وجود آب زلل و درختان زیبا بهترین مکان برای خوش گذرانی می باشد.

جنگل توسکستان سفری آرام بخش در دل طبیعت

جنگل توسکستان یکی از پرپیچ و خم ترین جنگل های این منطقه محسوب می شود و با راندن در جاده‌ی افسانه‌ای آن که در پاییز زیبایی‌اش به اوج می‌رسد، سفری آرامش‌بخش را تجربه کنید.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

دهکده جهان نما کوهستانی به زیبایی آلپ

دهکده جهان نما در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست. این روستا به دور از تکنولوژی در دل طبیعت در امان مانده است. وقت‌گذرانی در این ییلاق، در دل رشته کوه‌های البرز، فرصت خوبی است که از زندگی بومی روستایی، طبیعت وحشی و هوای ناب کوهستانی غرق لذت شوید

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت.

روستای زیارت

روستای زیارت واقع د ر10 کیلومتری شهر گرگان می باشد. بافت تاریخی و آب و هوای بی نظیرآن هر ساله تعداد زیادی از مسافرین را به سمت خود می کشاند.

دیدنی های زیارت

آبشار دوقلوی زیارت , چشمه آبگرم , صنایع دستی , لبنیات و نان محلی روستای زیارت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

تپه تاریخی تورنگ تپه

تورنگ تپه یکی از تپه های باستانی کشور است که در استان گلستان قرار دارد. فاصله این محوطه باستانی از مرکز استان گلستان یعنی گرگان، حدودا ۲۰ کیلومتر است. تورنگ تپه در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است و در مجاورت آن استخر طبیعی آبی، به شکوه و عظمت آن افزوده است.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

آبشار زیبای رنگو

آبشار رنگو در ۱۵ كيلومتری جنوب غربی شهرستان گرگان واقع شده و از مسیر پارک جنگلی و روستای توشن در ۵ کیلومتری جنوب گرگان قابل دسترسی است. مسیر دسترسی به آبشار رنگو از داخل جنگل‌های پردرخت و تاریک منطقه، مسیری سخت و گمراه‌کننده است که وجود یک راهنمای محلی به رسیدن به آبشار الزامی است.

پس از پیمودن ۲ کیلومتر از روستای توشن و عبور از مسیری خاکی در میان بوته‌های تمشک و درختان بلند، رودخانه‌ای دیده می‌شود که از چشمه‌های زلال جنگل و ارتفاعات رنگو سرچشمه می‌گیرد. در ادامه مسیر رودخانه، دره‌ای به ارتفاع بیش از ۵۰ متر نمایان می‌شود که دو سوی آن درخت‌های بلند در هم تنیده روییده‌اند. شیب دره در برخی نقاط به ۸۰ درجه نیز می‌رسد. پس از حدود ۵ ساعت پیاده‌روی، در امتداد این دره و مسیر رودخانه، آبشار رنگو از فراز صخره‌های عظیمی نمایان می‌شود.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

آبشار نومل

مجموعه آبشارهای نومل در استان گلستان واقع است. این آبشارهای زیبا در شهرستان گرگان در روستای نومل قرار دارند. روستاي نومل در فاصله ۷ كيلومتری ازجاده اصلی گرگان- مشهد قرار دارد كه در كنار كوه ازجلوهای طبيعی و ديدنيهای خاصی برخوردار است. شغل اكثريت ساكنان اين روستا كشاورزی و دامداری ميباشد.این روستا در دهستان استرآباد جنوبی قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۱٬۵۲۰ نفر (۳۹۰ خانوار) بوده است.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

خانه تقوی ها خانه تاریخی عصر قجر گرگان

خانه تقوی های گرگان یکی از بناهای بسیار مهم دوره قاجار می باشد و متعلق به فردی به نام حاج محمدتقی تقوی می باشد. خانه تقوی ها در گرگان یکی از بناهای تاریخی بسیار زیبا می باشد که طراحی آن به گونه ای بوده است که بیش از 10 حیاط اصلی و فرعی دارد که در زمان بعد توسط میراث فرهنگی خریداری شد و در جز آثار قرار گرفت.

از حیاط های مجموعه ی تاریخی خانه تقوی های گرگان می توان حیاط های بیرونی اول و دوم ، حیاط های اندرونی اول و دوم، حیاط مطبخ، حیاط سرطویله، هشتی ها و پشت حیاط ها و… را نام برد.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

کاخ موزه گرگان

کاخ موزه گرگاندر سال ۱۳۱۷ به دستور رضاخان در دو طبقه به سبک اروپایی ساخته شد و در کنار آن مجموعه ای از ساختمان های اداری از جمله شهرداری، ثبت احوال، مدرسه ایرانشهر و اداره پست گرگان نیز بنا شد.کاخ شهر گرگان در سال ۱۳۴۳ به عنوان بیست و چهارمین موزه کشور و نخستین موزه شمال کشور مطرح بود و بعدها به ثبت ملی رسید.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

خانه باقری ها

در میان خانه‌های تاریخی باقی‌مانده در شهر، خانه باقری ها یکی از وسیع‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌ها است. عرصه این بنا ۱۹۵۰ مترمربع و زیربنای مجموع فضاهای سرپوشیده آن ۱۵۵۵ مترمربع است.

با کمی بررسی در فضاهای باز و بسته و نقش هندسی بنا دو حیاط اندرونی، دو حیاط بیرونی، حیاط‌های هشتی، مطبخ و سرطویله به نظر می‌رسد این مجموعه تاریخی در یک مرحله ساخته نشده و در گذر زمان و در مراح مختلف تاریخی شکل گرفته است.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

مدرسه عمادیه

مدرسه عمادیه گرگان از دیگر بناهای تاریخی گرگان  است که در دوره شاه سلیمان صفوی ساخته شده است. این مدرسه پلانی مستطیل شکل داشته و دارای چهار ایوان در دو طبقه و حجره‌هایی در یک طبقه است. مرمت‌هایی روی این مدرسه در طول زمان انجام گرفته است.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان بیشتر گردشگران در شهری مثل گرگان به دنبال جاذبه های طبیعی اند؛ دریا، جنگل، آبشار و طبیعتی سرسبز که دست به دست هم یکی از زیباترین شهرهای ایران را شکل داده اند اما در کنار آثار طبیعی، این شهر جاذبه های تاریخی زیادی هم در خود جای داده است. یکی از برجسته ترین آثار تاریخی گرگان، مسجد جامع این شهر است، مسجدی کهن با معماری جذاب که از مهمترین آثار مذهبی این شهر به شمار می رود و در لیست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

بازار نعلبندان گرگان

یکی از بازارهای بسیار قدیمی گرگان بازار نعلبندان است که در میان خیابان خمینی و چهارراه میدان واقع شده است و از یک سمت دیگر به محلات قدیمی گرگان سرچشمه قرار دارد. از لحاظ معماری یکی از زیباترین بازارهای شمال ایران به شمار می رود. قدمت این بازار به حدود سال 375 هجری قمری می باشد.

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

گرگان شهری با جاذبه هایی به رنگ بهشت

کاروانسرای قزلق گرگان

کاروانسرای قزلق مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی گرگان، در شرق جاده ارتباطی گرگان به شاه‌کوه در منطقه‌ای در حد فاصله گچیان و سفالی در کتل قزلق قرار دارد. این اثر در تاریخ ۵ آذر ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۹۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری در گرگان , گردشگری در گرگان , اجاره سوئیت درگرگان , اجاره سوئیت در زیارت , بناهای تاریخی در گرگان , جاهای دیدنی گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت تجارت طلایی عمان

زعفران افسانه اي ترين ادويه جهان : زعفران به عنوان گرانترين ادويه جهان شناخته مي شود . انواع مختلفي از زعفران وجود دارد، از جله يوناني ، اسپانيايي ، اتريشي ؛ اما زعفران ايراني به دليل رنگ و طعم بسيار خوب آن داراي ارزش بيشتري در بازار جهاني مي باشد . زعفران در بسياري از غذا ها مورد استفاده قرار مي گيرد ،همچنين اين محصول در تهيه آب نباتها و شيريني ها نيز نقش اساسي را ايفا مي كند .
همانطور كه گفته شد انواع مختلفي از زعفران وجود دارد، اما زعفران ايراني به دليل داشتن رنگ ، طعم بي نظير و ارزش غذايي بالاي آن بيشتر مورد توجه سرآشپزهاي جهان قرار گرفته است .

زعفران افسانه اي ترين ادويه جهان

بهترين زعفران هاي جهان زعفران هايي هستند كه رشته هاي قرمز يا نارنجي عميق دارند. زعفران مرغوب بايد داراي رايحه اي گرم و لطيف ، عسلي مانند ، طعمي تلخ باشد.

يونانيان و روميان باستان از زعفران به عنوان عطر استفاده مي كردند. امروزه از اين گياه به عنوان ادويه پخت و پز استفاده مي شود. اكنون زعفران بخش اساسي برخي از غذاهاي شرقي ، خاورميانه و اروپايي است . زعفران يك ادويه بسيار گران است و تمام برداشت بايد با دست انجام شود.

زعفران در واقع تنها بخش كوچكي از خود گياه زعفران است. زعفران يك گل بنفش است. قسمت مورد استفاده اين گياه، انتهاي خامه و كلاله سه شاخه است كه به نام زعفران مشهور است و داراي بوي معطر با طعم كمي تلخ مي‌باشد.

مزاياي زعفران براي پوست و سلامتي

 ابتدا بياييد چندين واقعيت مهم راجع به اين ادويه شگفت انگيز بدانيم . زعفران يك ادويه كوچك ، پيازدار و چند ساله است ، گران ترين ادويه در جهان است و هم اكنون زعفران بصورت تجاري در ايران ، يونان ، مراكش ، اسپانيا ، كشمير و ايتاليا توليد مي شود. ايران مهمترين توليد كننده زعفران هم از نظر حجم و هم از نظر كيفيت و همچنين اسپانيا بزرگترين وارد كننده ادويه است. زعفران يك محصول زراعي فشرده است كه باعث مي شود قيمت آن بسيار گران شود. زعفران جدا از اينكه گرانترين ادويه جهان است ، فوايد زيادي نيز دارد ، كه باعث خاص تر شدن آن مي شود.

در اينجا چند مزيت بهداشتي زعفران را بيان مي نماييم:

فوايد و خواص دارويي زعفران اين ادويه بسيار پر ارزش ، آن را به يك ماده غذايي ارزشمند آشپزي در سراسر جهان تبديل مي كند.

پيشگيري از سرطان با زعفران

 زعفران حاوي يك كاروتن محلول در آب به نام كروسين است كه مسئول ايجاد رنگ طلايي زعفران است. محققان در مكزيك كشف كرده اند كه زعفران و اجزاي فعال آن توانايي مهار سلول هاي بدخيم انسان را دارند.

 تقويت يادگيري و حفظ حافظه

 مطالعات اخير همچنين نشان داده اند كه عصاره زعفران ، به طور خاص كروسين آن ، در درمان اختلالات رواني مرتبط با سن مفيد است. در ژاپن ، از زعفران در معالجه بيماري پاركينسون و از بين رفتن حافظه استفاده مي شود.

كاهش درد قاعدگي

در سال هاي گذشته، زعفران به عنوان يك محرك براي تحرك قاعدگي در زناني كه عادت ماهيانه ي منظمي نداشتند، استفاده مي شد. دم كرده ي گياه زعفران هم چنين براي كاهش خون ريزي رحم، تسهيل خونريزي و كاهش درد ناشي از قاعدگي به كار برده مي شود.

تسكين دردهاي شكمي

دم كرده ي زعفران براي دردهاي متوسط تا شديد شكمي و قسمت فوقاني شكم موثر است. همچنين دردهاي غشاي روده ي بزرگ را نيز آرام مي كند.

محافظت در برابر سرما

زعفران يك ماده تحريك كننده و براي درمان سرماخوردگي و تب بسيار مؤثر است. زعفران به عنوان ادويه معمولاً بي خطر تلقي مي شود ، اما استفاده از آن در دوران بارداري توصيه نمي شود.

قيمت زعفران چگونه تعيين مي شود؟

يكي از اولين سوالات در مورد قيمت زعفران اين است كه قيمت انواع زعفران چگونه تعيين مي شود. منظور از انواع زعفران، مدل هاي مختلف زعفران در بازار است. اين مدل ها شامل زعفران سرگل، زعفران دسته ، ريشه زعفران، پياز زعفران و گل زعفران است.

يكي از واحدهاي اصليِ وزن زعفران، مثقال است. هر مثقال وزني معادل 4.6 گرم دارد. معمولا در بازار زعفران مي پرسند كه قيمت زعفران مثقالي چند است؟ اگر شنيده باشيد، مي گويند كه زعفران طلاي سرخ است. ويژگي طلا هم اين است كه به دليل ارزش بالايش، قيمت متغيري دارد. قيمت زعفران هم به همين شكل است.

قيمت زعفران يك مثقال به موارد مختلفي بستگي دارد، از جمله: كيفيت زعفران، نوع زعفران، بسته بندي زعفران، شهر محل خريد زعفران و ... . قيمت خريد زعفران به صورت فله و يكجا با قيمت خريد زعفران يك مثقالي متفاوت است.شما عزيزان مي توانيد براي تهيه زعفران با كيفيت بالا و قيمت مناسب به فروشگاه اينترنتي بابا گندم سري بزنيد .

خريد اينترنتي زعفران جهان

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه براي تهيه محصولات ارگانيك و طبيعي از جمله زعفران با مشكل مواجه شده باشيد و در اغلب موارد از خريدي كه انجام داده ايد راضي نبوده ايد. چيزي كه بايد بدانيد اين است كه يك برند معتبر با نام بابا گندم كه داراي نماد دو ستاره تجارت الكترونيكي در ايران است در زمينه فروش محصولات ارگانيك در حال فعاليت است و شما مي توانيد با اطمينان كامل محصولات ارگانيك خود را از آن خريداري نماييد.

اگر مي خواهيد زعفران اصل را خريداري نماييد اين اطمينان را به شما مي دهيم كه جايي غير از بابا گندم پيدا نخواهيد كرد. ما اين اطمينان را به شما مي دهيم كه تمامي محصولات ما اصل و طبيعي مي باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()